Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2009

New York - New York!

της Δήμητρας Αιγινίτη
Η 5th Αvenue απαντά στην κρίση με προσφορές, υπερωρίες και ανοιχτά καταστήματα όλη την ημέρα
Πως λέμε Ερμου; Καμία σχέση με Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Παρίσι.
Στον αντίποδα της Αθήνας με τη μιζέρια και τις καταστροφές, οι καταστηματάρχες σε ΗΠΑ και Ευρώπη έστησαν ένα διαρκές εορταστικό πάρτι, δέλεαρ ακόμη και για τον πιο διστακτικό καταναλωτή.
Τη στιγμή που στα τη­λεοπτικά παράθυρα είχαν βγει την περασμένη βδομάδα τα στίφη των σχολιαστών, των μελών εμπορικών συλλόγων, κα­ταστηματαρχών και συνδι­καλιστών αναλύοντας το αν θα έπρεπε να υπάρξει μία επιπλέον εργάσιμη Κυρια­κή, οι μεγάλες αγορές του πλανήτη, εκμεταλλευόμενες τις γιορτινές ημέρες, έβρισκαν τρόπους να αντι­μετωπίσουν την οικονομική κρίση, με υπερωρίες, προ­σφορές και ασύλληπτες εκπτώσεις.
Για τις περισσότερες αγορές η κρίση έφερε τη φθήνια.
Μόνο στη χώρα μας επικράτησε η γκρίνια στην γκρίνια, αφού από τη μια οι καταστηματάρχες έκλαιγαν στα κανάλια λόγω της καταστροφές των κατα­στημάτων από τα πρόσφα­τα επεισόδια και από την άλλη οι αρμόδιοι κωλύονταν για το αν θα έπρεπε τελικά να ανοίξουν τα καταστήμα­τα για μία επιπλέον ημέρα.
Αυτή τη χρονιά της οικονομικής δυσπραγίας οι αγο­ρές στη Νέα Υόρκη μετα­τράπηκαν σε ένα πανηγύρι με στόχο την ευχαρίστηση του καταναλωτή.
Στα πολυ­καταστήματα της 5ης Λεω­φόρου και όχι μόνο ψώνιζες με εκπτώσεις της τάξεως του 20% στίς ήδη μειωμένες κατά 30% αρχικές τιμές.
Σου φωνάζουν ακόμη και ταξί για να ψωνίσεις από το μα­γαζί τους. Οι ευκαιρίες αυτές ήταν επόμενο να δελεάσουν ακόμη και τους πιο διστακτικούς καταναλωτές, οι οποίοι, επηρεασμένοι από την κατάσταση της αμερικανικής οικονομίας, ξοδεύουν με δυσκολία χρήματα από τον προϋπολογισμό τους.
Οι Αμερικανοί καταστηματάρχες με αυτόν τον τρόπο κατάφεραν να αδειάσουν το τωρινό τους απόθεμα με αυτές τις πολύ χαμηλές τιμές και να ευχαριστήσουν τους πελάτες τους.
Το σημαντικότερο όμως ήταν ότι έβλεπε κανείς κίνηση στις αγορές, κοσμοσυρροή στους δρόμους από καταναλωτές με σακούλες ανά χείρας.
Το ακόμα πιο ευχάριστο όμως ήταν ότι δεν υπήρχε καθόλου γκρίνια και όλοι ήταν ευχαριστημένοι, ενώ ακόμα και ανήμερα των Χριστουγέννων αρκετά ήταν εκείνα τα καταστήματα τα οποία παρέμειναν ανοικτά, με σκοπό να βγάλουν το κάτι παραπάνω,
Στο «Macy’s» το μεγαλύ­τερο πολυκατάστημα της Νέας Υόρκης, οι υπεύθυνοι βρήκαν τη λύση να πολεμήσουν την οικονομική κρίση.
Αποφάσισαν να κρατήσουν το κατάστημα ανοιχτό επί τρία ολόκληρα 24ωρα, πλην της ημέρας των Χριστουγέννων, προκειμένου να εξυπηρετηθούν ακόμα και οι πιο απαιτητικοί και... μεταμεσονύκτιοι πελάτες του.
Την ίδια ώρα, στο παι­χνίδι είχαν μπει και εντυπωσιακά κα­ταστήματα stock με επώνυμες φίρμες σε τιμές που ούτε θα περνού­σαν από το μυαλό του Ελληνα κατα­ναλωτή.
Έβρισκες παπούτσια, τσάντες και φορέματα σε τιμές κάτω του 70%.
Στο εσωτερικό έχουν πιάσει το νόημα, αφού στο ίδιο αγοραστικό πνεύμα κινούνται τόσο το Λονδίνο όσο και το Παρίσι.
Τι θα γινόταν άραγε αν στην Ελλάδα οι καταστηματάρχες αποφάσιζαν κάτι ανάλογο;
Να μείνει δηλαδή ανοιχτό το «Mall» επί τρία 24ωρα, να ξεκινήσουν οι εκπτώσεις πριν από την προκαθορισμένη περίοδο εκπτώσεων ή να άνοιγαν τα καταστήματα ανήμερα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς;
Από διαδήλωση σε διαδήλωση θα πηγαίναμε...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ότι δεν είναι ποινικά κολάσιμο, αναρτάται...(με μικρή χρονική καθυστέρηση).

 
ΕπιστροφήTop