Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2009

Σαρκοζί: "Στη Γαλλία ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΩΡΟΣ για τη ΜΠΟΥΡΓΚΑ"..

Δεν υπάρχουν δικαιώματα χωρίς καθήκον.

Ο Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί επανέλαβε η Γαλλία είναι μια χώρα «όπου δεν υπάρχει χώρος για την μπούργκα, όπου δεν υπάρχει χώρος για την υποδούλωση της γυναίκας».
Η Γαλλία σημειώνεται ότι είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που απαγόρευσε δια νόμου το 2004να φορούν τα κορίτσια την ισλαμική μαντίλα στα σχολεία.
«Η Γαλλία είναι μια χώρα που δεν έχει χώρο για πνευματική σύγχυση, είναι μια χώρα της ανοχής και του σεβασμού, αλλά ζητά και αυτή με τη σειρά της να την σέβονται», ανέφερε ο κ. Σαρκοζί.
«Δεν μπορεί να επιθυμεί κάποιος να επωφελείται δικαιωμάτων χωρίς να νοιώθει υποχρεωμένος από καθήκον», συνέχισε ο Γάλλος πρόεδρος.
«Δεν μπορεί να επιθυμεί ο καθένας να επωφελείται από την κοινωνική ασφάλεια χωρίς ποτέ να αναρωτηθεί τι πρέπει να κάνει για την πατρίδα του» ή «να θέλει κάποιος να επωφεληθεί από το επίδομα ανεργίας χωρίς να αισθάνεται ηθικά υποχρεωμένος να κάνει το πάν για να βρει δουλειά» ανέφερε ο Ν. Σαρκοζί


Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2009

Εορτολόγιο-13 Νοεμβρίου

ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ (Χρυσόστομος, Χρυσοστόμης, Χρυσοστόμη, Χρυσοστομία, Χρυσοστομίτσα)
ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ (Δαμασκηνός, Δαμασκηνή)
Πηγή:Εορτολόγιο


"Επίδοξος βιαστής" ο Αφγανός λαθρομετανάστης

από πνευμονικό οίδημα μετά από χρήση αλκοόλ ο θάνατος του!

Η υπόθεση του «αιφνίδιου» θανάτου του Αφγανού, είχε πριν λίγο καιρό πάρει τεράστια δημοσιότητα και έφτασε μέχρι ο πρωθυπουργός Παπανδρέου, -μετά την ανακοίνωση της ΝΕΟΛΑΙΑΣ Πα.Σο.Κ- να τοποθετηθεί στη Βουλή για τα αίτια που τον προκάλεσαν αποδίδοντας ευθύνες στην Ελληνική Αστυνομία, άνδρες της οποίας υποτίθεται πως είχαν κακοποιήσει τον θανόντα.
Από το βήμα της Βουλής τότε, ο πρόεδρος του Λα.Ο.Σ. είχε ζητήσει από τον πρωθυπουργό, να είναι προσεκτικός στις εκφράσεις του και συγκρατημένος.
Μάταια όμως.
Από το χορό των ανακοινώσεων σιγά μην έλειπε o Συ.Ριζ.Α., που κινητοποίησε και την κλαδική του οργάνωση στην ΕΥΔΑΠ. Σας φαίνεται αστείο; Καθόλου!
Στο διαδίκτυο, οργανώσεις-σφραγίδες, όπως η "Κίνηση ενωμένοι ενάντια στο Ρατσισμό", ή οργανώσεις-φαντάσματα, όπως η Σ.Ε.Κ., είχαν ξιφουκλήσει κατά πάντων και ζητούσαν την κεφαλή όλων επί πίνακι.
Χαρακτηριστική ήταν η περιγραφή των γιαγιάδων οι οποίες παρακολουθούσαν την πορεία των «ανθρωπιστών» στη Νίκαια του Πειραιά και, κατά τους περιγραφείς, κουνούσαν το κεφάλι τους, συγκατένευαν, πενθούσαν με τον τρόπο τους το παλληκάρι που πήγε από την κακή αστυνομία.
Πρόκειται τώρα να τις ενημερώσει κανείς, για να μάθουν οι ταλαίπωρες γερόντισσες ότι οι παπατζήδες του (αντι)ρατσισμού τις δούλευαν άγρια και πως ο επίδοξος βιαστής (αποπειράθηκε να βιάσει -συνηθισμένη ισλαμική πρακτική-14χρονο ομοεθνή του, από τον αδελφό του οποίου και κακοποιήθηκε άγρια) λαθρομετανάστης κατέληξε από ναρκωτικά σε συνδυασμό με αλκοόλ που του προκάλεσαν πνευμονικό οίδημα;
Στα μουσουλμανικά κράτη, τους βιαστές τους κρεμάνε! Εκεί δεν προλαβαίνουν να πεθάνουν από πνευμονικό οίδημα, μετά από χρήση αλκοόλ.
Άραγε θα ζητήσει κάποιος από όλους τους, συγγνώμη από τους Έλληνες πολίτες και την Αστυνομία;



Το «Τείχος του Βερολίνου» υπερασπίζεται –ΑΚΟΜΗ- το ΚΚΕ…

Σιγά την είδηση!

Όταν αναφερόμαστε στο Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας τίποτα δεν είναι είδηση.
Ούτε πως «άνθρωπος δάγκωσε σκύλο».
«Η Δυτική Γερμανία μαζί με το ΝΑΤΟ και τους Αμερικανούς λειτουργούσε σαν στρατός κατοχής» στο Βερολίνο, και «η εργατική κυβέρνηση της πρώην Ανατολικής Γερμανίας είχε δικαίωμα να υψώσει το τείχος (του Αίσχους) αμυνόμενη»!!!
Όλα αυτά κι άλλα πολλά είπε μιλώντας στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής η κ. Παπαρήγα είπε:
«Το τείχος το επέβαλε ο ιμπεριαλισμός να υψωθεί και έγινε ακριβώς παραμονές, όταν τα ΝΑΤΟϊκά στρατεύματα απειλούσαν να εισβάλουν στο Βερολίνο, ιδιαίτερα….στο ανατολικό Βερολίνο, στο έδαφος της Λαϊκής Δημοκρατίας της Γερμανίας.
Και ρωτάμε: Δεν είχε δικαίωμα ένας λαός, μια εξουσία εργατική ή η οποιαδήποτε κυβέρνηση να σεβαστεί τα σύνορά της και να υψώσει το τείχος μέσα στο έδαφός της;
Σκεφθείτε αν μέσα στην Αθήνα είχαμε τρεις - τέσσερις δήμους που ανήκαν σε έναν στρατό Κατοχής, θα ήταν ελεύθερα, μπες βγες; Γιατί η Δυτική Γερμανία στην ουσία λειτουργούσε με το ΝΑΤΟ, με τους Αμερικανούς σαν στρατός Κατοχής.
Απ’ τη μία μεριά ευθύνεται για τη διαίρεση της Γερμανίας και από την άλλη ήθελε τη βίαιη προσάρτησή της».
Αν πούμε ή αν γράψουμε πως μείναμε άφωνοι με τις θέσεις του ΚΚΕ , όπως τις εκφράζει η Παπαρήγα θα σας γράψουμε ψέματα.
Τίποτα δεν μας εκπλήσσει πλέον με τα ιδεολογικά απολιθώματα του Περισσού. Όλα μπορεί να τα περιμένει κάποιος από τα Σταλινικά απομεινάρια του «Ελληνικού» Κομμουνισμού.
Οι Γερμανοί ήταν…… «στρατός κατοχής» στη….. Γερμανία και ……απειλούσαν τη….. Γερμανία!
Μα καλά σε ποιους απευθύνεται; Ακούει κανείς ή είναι πλέον και βιολογικά κουφοί, εκτός από πολιτικά και ιδεολογικά νεκροί;
Και δε μας λέτε Παπαρήγα για κάποιους Ρώσους έχει πάρει κάτι το αυτί σας;
Αυτοί για καφέ ήταν στο Βερολίνο;
Είδαν φως και μπήκαν;
Ακόμη νοσταλγεί ο Πούτιν τη διαμονή του στην κατεχόμενη από τους πρώην Σοβιετικούς.
Αφήστε τις ανοησίες! Το «Τείχος του αίσχους» κατέρρευσε από την πίεση της απαίτησης των Γερμανών πολιτών, από την θέληση του Γερμανικού λαού για ελευθερία.
Διαβάστε ακόμη: Το Τείχος του Βερολίνου: 20 Χρόνια μετά.



Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2009

«Η ελληνική σημαία είναι σύμβολο για την Κύπρο»

Αποσύρθηκε η παραπομπή του ΑΠΟΕΛ!

Ο πρόεδρος της Κυπριακής Ομοσπονδίας κ. Κωστάκης Κουτσοκούμνης μίλησε για την καταγγελία της UEFA σχετικά με την κλήση σε απολογία του ΑΠΟΕΛ γιατί οι φίλαθλοι ανήρτησαν σημαίες της Ελλάδας.
«Δεν είναι παρανομία ούτε πολιτικό σύνθημα, να κρατάει κάποιος την σημαία της Ελλάδας. Το ΑΠΟΕΛ είχε κληθεί σε απολογία για το σύνθημα «Η Κύπρος είναι ελληνική» που θεωρήθηκε πολιτικό σύνθημα. Τώρα με τις σημαίες νόμισαν ότι επρόκειτο για κάτι ανάλογο αλλά σιωπηλό σύνθημα και τους είπαμε ότι η ελληνική σημαία είναι κατοχυρωμένη στο Σύνταγμα μας ως σύμβολο, υπάρχει ελληνική σημαία σε κάθε σπίτι στην Κύπρο. Και απέσυραν την καταγγελία.
......Ανέφερα επίσης ότι σε πολλά γήπεδα υπάρχουν σύμβολα που μπορούν να θεωρηθούν πολιτικά μηνύματα. Οι Τούρκοι αναφέρονται στο 1453 που για έναν υπάλληλο στην Γενεύη δεν είναι κατανοητό......».



ΑΠΟΕΛ: Οι σημαίες θα μείνουν εδώ!

Απάντηση βγαλμένη από τα βάθη της Ελληνικής ψυχής!

.......«Αρχικά αυτό που είπαμε όλοι, είναι ότι η ΟΥΕΦΑ είναι απαράδεκτη, κανένας δεν μπορεί να μας στερήσει το δικαίωμα να εκφράζουμε την Εθνική μας καταγωγή. Δηλαδή την Ελληνική. Ότι είμαστε Έλληνες, μια καταγωγή για την οποία εμείς είμαστε υπερήφανοι!.....
....Ότι και να γίνει στο επόμενο παιχνίδι θα δουν και πάλι τις σημαίες, δεν το συζητάμε αυτό. Μάλιστα θέλω να διαβεβαιώσω τον κόσμο, ότι διαχρονικά δεν κατόρθωσαν τόσοι και τόσοι κατακτητές που πέρασαν από την Κύπρο να μας στερήσουν το δικαίωμα να εκφραζόμαστε ως Έλληνες που είμαστε, κανένας τώρα δεν μπορεί να μας το στερήσει.......».
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Οι Ελληνόψυχοι του ΑΠΟΕΛ συνεχίζουν -στην Κύπρο- την ιστορία της εθνικής αντιστάσεως των αγώνων της ΕΟΚΑ και του Τάσσου Παπαδόπουλου.
Αυτή είναι η απάντηση όσων στο παντελόνι τους δεν έχουν βρονταλίδια!!!
Διαβάστε τη συνέχεια
στο ΑΠΟΕΛ.net και δείτε φωτογραφίες
.



Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2009

Εορτολόγιο-11 Νοεμβρίου

ΒΙΚΕΝΤΙΟΣ (Βικέντιος, Βικέντης, Βικεντία)
ΒΙΚΤΩΡΑΣ (Βίκτωρ, Βίκτορας, Βικτωρία, Βικτορία, Βικτόρια)
ΔΡΑΚΩΝ (Δράκων, Δράκοντας, Δράκος, Δρακούλης, Δρακούλα)
ΜΗΝΑΣ (Μηνάς, Μηναίς, Μήνα)
ΜΙΝΟΣ (Μίνος, Μίνως, Μίνα)
Πηγή:Εορτολόγιο


Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2009

Εορτολόγιο-10 Νοεμβρίου

ΑΡΣΕΝΙΟΣ (Αρσένιος, Αρσένης, Αρσενία, Αρσίνα)
ΑΡΣΙΝΟΗ (Αρσινόη)
ΗΡΩΔΙΩΝ (Ηρωδίων, Ροδίων, Ηρωδιάς, Ηρωδιάδα)
ΜΙΛΩΝ (Μίλος, Μίλης, Μίλωv)
ΟΡΕΣΤΗΣ (Ορέστης, Ορεστία, Ορεστιάς, Ορεστιάδα)
ΡΟΔΙΩΝ (Ροδίων, Ρόδιος, Ροδής, Ρόδος, Ροδιά, Ροδούλα, Ροδίτα, Ρόζα, Ροζαλία, Ροζίτα, Ροζίνα, Ροζάνα)
ΣΩΣΙΠΑΤΡΟΣ (Σωσίπατρος, Σωπάτρα, Σώπατρος, Σωπατρία, Πάτρα, Πατρούλα, Πατρίτσα)
ΩΡΙΩΝ (Ωρίων, Ωρίωνας, Ωριώνης, Ωριώνη)
Πηγή: Εορτολόγιο


Το έπος του '40 και το συγκρότημα Αλαφούζου.

αναρωτιούνται γιατί γιορτάζουμε το "ΟΧΙ"!!!

Το πρωί της 28ης Οκτωβρίου, αριστερός δημοσιογράφος σε εκπομπή του στον ΣΚΑΪ, απορούσε -και προφανώς εξίστατο- γιατί γιορτάζουμε την έναρξη της Ελληνικής εμπλοκής στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Κατά τη γνώμη του, εθνική γιορτή για την Ελλάδα έπρεπε να είναι η λήξη του πολέμου κι όχι η αρχή του.
Δεν είναι όμως ο μόνος. Με δημοσιεύματα τους στην εφημερίδα –κι αυτή, όπως και ο «ΣΚΑΪ»του εκδοτικού συγκροτήματος Αλαφούζου- «Καθημερινή» οι -γνωστοί και για τους γνωστούς εθνικούς λόγους εξαιρούμενοι- συντάκτες της ο Τάκης Καμπύλης και ο Στέφανος Κασιμάτης, τόνιζαν και διαδήλωναν πως είναι αντίθετοι στο να είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρώπη που γιορτάζει την είσοδο στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Χρειάζεται εξήγηση γιατί οι Έλληνες γιορτάζουμε την 28η Οκτωβρίου 1940 και όχι την 8η Μαϊου 1945;
Για την Ελλάδα η 28η Οκτωβρίου, είναι η ημέρα εισβολής στο έδαφος της, μιας ιμπεριαλιστικής δύναμης της εποχής του μεσοπολέμου, της Ιταλίας του Μουσολίνι. Στη διάρκεια αυτού του πολέμου τεράστιες σελίδες δόξας και μεγαλείου γράφτηκαν από τον Ελληνικό στρατό και λαό.
Καμμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα δεν μπορεί και δεν δικαιούται να γιορτάζει την εμπλοκή της στο 2ο Παγκόσμιο πόλεμο. Όλες κατέρρευσαν σαν χάρτινοι πύργοι μέσα σε μία νύχτα, όσες αντιστάθηκαν, και άλλες δεν πολέμησαν καθόλου, καθώς συμβιβάστηκαν και παραδόθηκαν στον άξονα αμαχητί.

Τι να θυμηθούν και τι να γιορτάσουν;
Μπορεί ο 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος να τελείωσε για την Ευρώπη τον Μάϊο του 1945, στην Ελλάδα όμως συνεχίστηκε με τον συμμοριτοπόλεμο μέχρι και τις 31 Αυγούστου 1949, όταν ο Ελληνικός Εθνικός στρατός νίκησε τελειωτικά στο Γράμμο και το Βίτσι, τις αριστερές συμμορίες.
Θελουν να γιορτάζουμε τη λήξη του 2ου Παγκοσμίου πολέμου;
Πως θα τους φαινόταν στο συγκρότημα Αλαφούζου να γιορτάζουμε την 31 Αυγούστου σαν Εθνική γιορτή;
Όλοι αυτοί, ο Τάκης Καμπύλης, ο Στέφανος Κασιμάτης, ο Νάσος Θεοδωρίδης, -άλλο φρούτο, «συνασπισμένο», αυτός- αν ζούσαν την 28 Οκτωβρίου 1940, θα ήταν οι πρώτοι που θα επέλεγαν τη συνεργασία και την άνευ όρων παράδοση στον Άξονα–προφανώς τιμώντας τους Γάλλους δημοκράτες «πουρκουάδες»- και στα γραπτά τους δεν μπορούν να το κρύψουν.
Το συγκρότημα Αλαφούζου, ξεγελά τους αφελείς ακροατές, τηλεθεατές και αναγνώστες του.Οι αντεθνικές του επιλογές είναι προσωπική επιλογή του Γιάννη Αλαφούζου. Ο ίδιος, παλαιότερα στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ, εκφράσθηκε απαξιωτικά για τον χριστιανισμό και τους χριστιανούς.
Αυτή λοιπόν είναι η κοσμοθεωρία του ιδιοκτήτη και συνεπικουρείται από τους παραπάνω.
Άξιοι της μοίρας τους όσοι τους ακούν, τους βλέπουν και τους αγοράζουν για να τους διαβάσουν.



ο ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ Παναιτωλίου ηττήθηκε από το ΓΟΜ

πάλεψε όμως μέχρι το τέλος το παιχνίδι.

Το γνωρίζαμε από την αρχή πως ο αγώνας με τον Γ.Ο. Μεσολογγίου ήταν εξαιρετικού βαθμού δυσκολίας, όμως ο ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ Παναιτωλίου πάλεψε ηρωικά πριν υποκύψει τελικά στην ανωτερότητα των γηπεδούχων, που νίκησαν με 1-0 και συνεχίζουν το μοναχικό τους δρόμο προς τον τερματισμό, φθάνοντας τους 25 βαθμούς, έχοντας ήδη διαφορά 6 βαθμών από τον δεύτερο.
Ο ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ Παναιτωλίου, μετά την ήττα του, έμεινε στους 16 βαθμούς, παραμένει όμως στο group των ομάδων που θα παλέψουν για τη 2η θέση, έχοντας περάσει από την έδρα το Μεσολόγγι, όπου δύσκολα θα διεκδικήσει κάποιος από τους ανταγωνιστές του, κάτι καλλίτερο από την ήττα.
Ο Ηρακλής μετά το θρίαμβο επί του Ατρομήτου στον Αστακό, «προσγειώθηκε» στη Μεγάλη Χώρα, όπου «έμεινε» στο 2-2 με τη Δάφνη, ενώ συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία ο Εθνικός Γουριάς, που άντεξε στο Νιοχώρι παίρνοντας με το σπαθί του την ισοπαλία από τον τοπικό Όμηρο.
Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες τους, δύσκολα θα μπορέσουν να αλλάξουν τη μοίρα τους οι ομάδες που βρίσκονται από την 9η- 16η θέση, με τη Δόξα Καινουρίου να αποτελεί την αρνητική έκπληξη με την εμπλοκή της στο group των ομάδων αυτών.
Φαίνεται πως οι παίκτες και οι προπονητές του Καινούριου, εξαντλήθηκαν από την υπερπροσπάθεια τους στα «ντέρμπι» –σε κύπελλο και πρωτάθλημα- με τον Ολυμπιακό Παναιτωλίου, που προφανώς τα θεωρούν κορύφωση της χρονιάς για την ομάδα τους.

Τα πλήρη αποτελέσματα (9η αγωνιστική)
Γ.Ο. ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ-ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΠΑΝ. ……………..1-0
ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ-ΑΡΗΣ ΜΕΣΑΡΙΣΤΑΣ…….6-0
ΑΡΗΣ ΑΙΤΩΛΙΚΟΥ-ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΓΑΒΡΟΛΙΜΝΗΣ….6-1
ΚΕΡΑΥΝΟΣ ΓΑΒΑΛΟΥΣ - ΑΚΑΡΝΑΝΙΚΟΣ ………………0-0
ΔΑΦΝΗ ΜΕΓΑΛΗΣ ΧΩΡΑΣ - ΗΡΑΚΛΗΣ ΑΣΤΑΚΟΥ…..2-2
ΟΜΗΡΟΣ ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ - ΕΘΝΙΚΟΣ ΓΟΥΡΙΑΣ…………..1-1
ΑΡΑΚΥΝΘΙΑΚΟΣ - ΑΛΥΖΙΑΚΟΣ ΜΥΤΙΚΑ…………………2-2
ΔΟΞΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥ-Α.Ε.ΕΥΗΝΟΧΩΡΙΟΥ……………….1-1

Η Βαθμολογία (9η αγωνιστική)
1.. Γ.Ο. ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ....................25…20- 4
2.. ΑΡΗΣ ΑΙΤΩΛΙΚΟΥ .....................19...22- 7
3.. ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ ΑΝΤΙΡΙΟΥ..........19...22-13
4.. ΕΘΝΙΚΟΣ ΓΟΥΡΙΑΣ....................17...11 - 8
5.. ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΠΑΝΑΙΤ............16...18-11
6.. ΟΜΗΡΟΣ ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ .............16...17- 9
7.. ΗΡΑΚΛΗΣ ΑΣΤΑΚΟΥ..................12...16-12
8.. ΕΝΩΣΗ ΕΥΗΝΟΧΩΡΙΟΥ............12...19-16
9.. ΠΑΟ ΔΟΞΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ.........10...11-13
10. ΑΛΥΖΙΑΚΟΣ ΜΥΤΙΚΑ...............10..15-21
11. ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΓΑΥΡΟΛΙΜ..........9...12-29
12. Α.Ε. ΑΡΑΚΥΝΘΙΑΚΟΣ..................9...12-15
13. ΑΚΑΡΝΑΝΙΚΟΣ ΦΥΤΕΙΩΝ.........9.....9-11
14. ΔΑΦΝΗ ΜΕΓΑΛΗΣ ΧΩΡΑΣ........7...21-22
15. ΚΕΡΑΥΝΟΣ ΓΑΒΑΛΟΥΣ..............6....8- 19
16.ΑΡΗΣ ΜΕΣΑΡΙΣΤΑΣ.....................3....3-26

**Περιοδικό "ΤΟ ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΟ", έκδοση των Παναιτωλιωτών Αθηνών-Πειραιώς, τα τεύχη σε pdF (για την ανάγνωση χρειάζεται Reader, Acrobat -ΕΔΩ- ή άλλος -ΕΔΩ-):
*****Εδώ το 33 τεύχος.
****
Εδώ το 29 τεύχος.
***
Εδώ το 25 τεύχος.
**
Εδώ το 24 τεύχος.
*
Εδώ το 21 τεύχος.


Μουσείο Σοφίας Βέμπο...

αποκαταστάθηκε μια σκόπιμη κρατική παράλειψη.

Μια ασυγχώρητη «παράλειψη», ένα τεράστιο κενό συμπλήρωσε ο ιδιώτης Βασίλειος Νικόλτσιος.
Ο ε.α. συνταγματάρχης συνεργάστηκε με το ΓΕΣ και με προσωπική του χρηματοδότηση, δημιούργησε το Μουσείο ΣΟΦΙΑΣ ΒΕΜΠΟ που στεγάζεται στο υπόγειο του Μακεδονικού Πολεμικού Μουσείου, στην Θεσσαλονίκη.
Στο χώρο αυτό έχει στηθεί έκθεση με προσωπικά κειμήλια της ΣΟΦΙΑΣ ΒΕΜΠΟ, τα οποία είχε μαζέψει η φίλη της κ. ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΕΤΡΙΔΟΥ.
Τα κειμήλια αυτά είναι, οι παρτιτούρες της, οι δίσκοι της (33,45 και 78 στροφών), θεατρικές αφίσσες και προγράμματα παραστάσεων, βιβλία, γράμματα, σημειώματα, προσωπικές της φωτογραφίες, τα φορέματα της, τα παπούτσια της και τα προσωπικά της αντικείμενα.
Η Σοφία ΒΕΜΠΟ στην διάρκεια του πολέμου, εντάχθηκε στο σύστημα εμψύχωσης του Στρατού. Ακολούθησε τον Ελληνικό στρατό στη Μέση Ανατολή και ήταν κοντά στις Ενοπλες Δυνάμεις.
Γεννήθηκε το 1910 στην Καλλίπολη της Ανατολικής Θράκης και το πραγματικό όνομα της ήταν ΕΦΗ ΜΠΕΜΠΟ. Μετά την Μικρασιατική καταστροφή ήλθε με την οικογένεια της στην Ελλάδα και τελικά εγκαταστάθηκαν στον Βόλο.
Τραγούδησε τα τραγούδια «Βάζει ο Ντούτσε την στολή του», «Παιδιά της Ελλάδος Παιδιά», «Στον πόλεμο βγαίνει ο Ιταλός», «Μας χωρίζει ο πόλεμος», μια σειρά τραγουδιών που καταγράφηκαν στη μνήμη του λαού μας, ως τα «τραγούδια της νίκης του ‘40».
Μετά την κατοχή, συνέχισε να αποτελεί τη φωνή των Ελλήνων, τραγουδώντας την αχαρακτήριστη συμπεριφορά των συμμάχων, με το «Κάνε κουράγιο Ελλάδα μου», επίσης στον συμμοριτοπόλεμο με «Το τραγούδι του Μωρηά» , αλλά και το Παιδομάζωμα με το «Που να' στε τώρα».
Με απόλυτη σεμνότητα έλεγε: «Δεν τραγουδάω εγώ στα πολεμικά μου τραγούδια, τραγουδάει η ψυχή της πατρίδας, η ψυχή της ΡΑΤΣΑΣ, η ψυχή του αδούλωτου Λαού μας... Σε εκείνο τον πόλεμο, άλλοι έδωσαν την ζωή τους, τα χέρια τους, τα πόδια τους, τα μάτια τους, την υγεία τους. Εγώ τι έδωσα; Την φωνή μου που, καλή ή κακή, την έχω ακόμη ακέραιη και ζωντανή. Δεν μου χρωστάει λοιπόν τίποτα, ούτε το ελαφρό τραγούδι, ούτε η Ελλάδα. Εγώ τους χρωστάω τα πάντα, γιατί με κάνανε ΒΕΜΠΟ».
Επαιξε στο θέατρο και τον κινηματογράφο. Παντρεύτηκε τον Μίμη Τραϊφόρο, και έζησε μαζί του ως τον θάνατο της στις 11 Μαρτίου 1978.

Ο Μίμης Τραϊφόρος, έγραψε στον τάφο της:
«Σοφία μου αλύγιστη, η δόξα σου είναι τόση,
Που δεν μπορεί, δεν γίνεται, πιο πάνω να ψηλώσει.
Και η ψυχή σου ανέβηκε τόσο ψηλά απ'το σώμα,
Που είσαι Σοφία μου ουρανός, δεν είσαι πλέον χώμα»


Εορτολόγιο-9 Νοεμβρίου

ΕΛΛΑΔΙΟΣ (Ελλάδιος, Ελλάδης)
ΘΕΟΚΤΙΣΤΗ (Θεοκτίστη)
ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ (Νεκτάριος, Νεκτάρης, Νεκταρία, Νεκταρίνα, Νεκταρούλα)
ΜΑΥΡΑ (Μαύρα, Μαυρούλα, Μαυρίτσα, Μαύρος)
Πηγή:Εορτολόγιο


Εορτολόγιο-8 Νοεμβρίου

ΑΓΓΕΛΟΣ (Αγγελος, Αγγελής, Αγγελική, Αντζελα, Ατζελα, Αντζυ, Αγγέλα, Αγγέλλω, Αγγελίνα, Αγγελικούλα)
ΓΑΒΡΙΕΛΑ (Γαβριέλα, Γαβρίλα, Γαβριηλίτσα, Γαβριλίτσα, Αραβέλα)
ΓΑΒΡΙΗΛ (Γαβριήλ, Γαβρίλος, Γαβρίλης)
ΕΥΣΤΡΑΤΙΑ (Ευστρατία)
ΜΕΤΑΞΙΑ (Μεταξία, Μεταξούλα, Ταξούλα)
ΜΑΤΙΝΑ (Ματίνα)
ΜΙΧΑΕΛΑ (Μιχαέλα, Μιχαέλλα, Μιχαήλα, Μιχαηλίτσα, Μιχαλίτσα, Μισέλ, Μιχαλία)
ΜΙΧΑΗΛ (Μιχαήλ, Μιχάλης, Μιχαλός, Μιχαλιός, Μιχαλάκης, Μίχος, Μιχελής, Μιχαηλός)
ΡΑΦΑΗΛ (Ραφαήλ, Ραφαήλος, Ραφαέλος, Ραφαέλα, Ραφαήλα)
ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ (Ταξιάρχης)
ΣΤΑΜΑΤΗΣ (Σταμάτιος, Σταμάτης, Στάμος, Σταμούλης, Σταμέλος, Σταμέλης, Σταμελάς)
ΣΤΑΜΑΤΙΑ (Σταματία, Σταματίνα, Σταμάτα, Μάτα, Ματούλα, Σταμέλα, Σταμούλα, Ματίνα, Σταματή, Μάτω, Σταματέλλα)
ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ (Στρατηγός, Στρατηγούλα, Στρατής (Λέσβος))
Πηγή: Εορτολόγιο


Εορτολόγιο-7 Νοεμβρίου

ΑΘΗΝΟΔΩΡΟΣ (Αθηνόδωρος, Αθηνόδωρας, Αθηνοδωρής, Δώρης, Αθηνοδώρα)
ΕΡΝΕΣΤΟΣ (Ερνέστος, Ερνεστίνη, Ερνεστίνα, Ερνέστα)
ΘΕΑΓΕΝΗΣ (Θεαγένης, Θεαγένιος, Θεαγενεία, Θεαγενία)
ΘΕΜΕΛΙΟΣ (Θεμέλιος, Θεμέλη, Θεμελίνα)
Πηγή: Εορτολόγιο


Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2009

ΠΕΦΟ Παναιτωλίου: Ανανεώθηκε η Διοικούσα Επιτροπή!

Επιφανείς φίλοι του ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ στη νέα διοίκηση!

Μετά από απόφαση της Κεντρικής Π.Ε.Φ.Ο. και του Ερασιτέχνη Ολυμπιακού, ανανεώθηκε η λειτουργία του παραρτήματος Π.Ε.Φ.Ο. Παναιτωλίου η οποία και θα στεγάζεται στην οδό Χαρ. Τρικούπη στο Παναιτώλιο (δίπλα στη ταβέρνα «Εξοχικό»).
Με μακρόχρονη και πολύπλευρη λειτουργία, που το καταξίωσε στην τοπική κοινωνία, το Παράρτημα Παναιτωλίου (Δήμου Θεστιέων) της Πανελλήνιας Ένωσης Φίλων Ολυμπιακού, συνεχίζει τη λειτουργία του με νέα Διοικ. Επιτροπή (η Κεντρική Διοίκηση ενέκρινε, κατά το άρθρο 22 του Καταστατικού, την ετήσια ανανέωση της θητείας της).
Πρόεδρος:Γεώρ. Καμζέλης (εργολάβος),
αντ/ροι:Χρήστος Χειμώνας,
Χρήστος Καζάκος,
Γ.Γ.: Θεοφάνης Δανιάς,
Ταμίας Κων. Βλάχος (εργολ.),
σύμβουλοι
Ευάγγελος Κτέναβος,
Βασίλειος Γιαννιώτης,
Σπυρίδων Κορδολαίμης,
Ιωάννης Σαρακιώτης,
αν. σύμβουλοι
Σταύρος Βλάχος
Γεώργιος Αυγέρης,
Ιωάννης Κόντος
συνεργάτης: Γεώρ. Παπαϊωάννου.
Η Δ.Ε. με ανακοινωσή της «απαιτεί άμεση μεταβίβαση της κυριότητας του «χώματος» του «Γ. ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ» στον Ερασ. Ολυμπιακό»!
Στους φίλους μας οπαδούς του ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ, να ευχηθούμε ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ, και να τραγουδούν,
"είσαι στο μυαλό κάτι μαγικό
όπου πάς εσύ θάμαι πάντα εγώ...
ΘΡΥΛΕ ΟΛΕ-ΟΛΕ...",
γιατί πάντα
"τα τύμπανα χτυπάνε δυνατά...
κι εγώ σου τραγουδώ,
ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΜΟΝΟ ΖΩ..."

Συ.Ριζ.Α: Κεμαλικότεροι του Κεμάλ!!!

Ταυτόσημες οι θέσεις του με το Τουρκικό προξενείο!!!

Είναι γνωστό το «ξεβράκωμα» που πέφτει στη Θράκη ενώπιον του τουρκικού προξενείου.
Ο …πρωταθλητής όμως σε αυτό το σπορ, με μεγάλη διαφορά αναδείχθηκε -στις πρόσφατες εκλογές- ο ΣΥΡΙΖΑ.
Απολαύστε λοιπόν μερικές από τις επίσημες θέσεις του κόμματος αυτού, όπως τις διατύπωσε σε φυλλάδιο -στα τουρκικά βεβαίως- που διένειμαν στην περιοχή της Ξάνθης.
"-Να διαλυθούνε οι δύο υπερνομαρχίες που ιδρύθηκαν έναντι στη μειονότητα.
-Να επιτραπεί η λειτουργία στους συλλόγους που είχαν απαγορευτεί επειδή περιείχαν τον όρο "τουρκικός".
-Να εκλέγονται από το λαό, δηλαδή από το προξενείο, οι μουφτήδες.
-Να αποδοθεί αμέσως η ιθαγένεια σε όλους όσους τους είχε αφαιρεθεί με βάση το άρθρο 19 του νόμου περί ιθαγένειας.
-Το ποσοστό του 5 τοις χιλίοις για τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ να γίνει 10. Οι διορισμοί (των μειονοτικών) να γίνονται μόνο στη Θράκη και να τεθεί ως όρος η γνώση της τουρκικής γλώσσας.
-Να ανοίξει τμήμα Τουρκικής Φιλολογίας σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Δημοκρίτειο.
-Να κλείσει η Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης (ΕΠΑΘ), και να καταργηθεί ο συντονιστής μειονοτικής εκπαίδευσης.
-Να επιλυθούνε τα επαγγελματικά και κοινωνικά προβλήματα -εξασφάλιση δασκάλων τουρκικών, τζαμιά και νεκροταφεία- των μειονοτικών που διαβιώνουν σε διάφορες περιοχές στη χώρα -στο Γκάζι στην Αθήνα. "

Θα ήταν όμως χρήσιμο να αναφέρουμε επιγραμματικά και το τι καταλογίζουν στο ίδιο φυλλάδιο οι υποψήφιοι του ΣΥΡΙΖΑ στα δύο κόμματα εξουσίας.
Ας δούμε λοιπόν μερικές από τις κατηγορίες:
"Αυτοί είναι που έκλεισαν τους συλλόγους μας επειδή είχαν τον όρο 'τουρκικός' στην ονομασία τους. Γυρίζουν την πλάτη στο αίτημα μας για δίγλωσσα (ελληνικά και τουρκικά) σχολεία. Αυτοί είναι εκείνοι που ίδρυσαν τις υπερνομαρχίες για να εμποδίσουν την εκλογή Τούρκου νομάρχη. Δεν αποδέχονται την ιδιαιτερότητα και την αυτονομία των μειονοτικών σχολείων. Αυτοί είναι εκείνοι που παράγουν πολιτικές που αρνούνται τον Τουρκισμό και την εθνική μας ιδιαιτερότητα".
O τούρκος πρόξενος, τι διαφορετικό θα έγραφε;



Κωστής Παλαμάς: Επίκαιροι και σήμερα οι στίχοι του

Διαβάτε πως μας σκιαγραφεί ο εθνικός ποιητής:

"Δεν έχεις, Όλυμπε θεούς, μηδέ λεβέντες η Όσσα,
ραγιάδες έχεις, μάννα γη, σκυφτούς για το χαράτσι,
κούφιοι και οκνοί καταφρονούν τη θεία τραχιά σου γλώσσα,
των Ευρωπαίων περίγελα και των αρχαίων παλιάτσοι".




Για το πρόγραμμα του ραδιοφώνου της Εκκλησίας

διαμαρτυρία της μητροπόλεως Γλυφάδος!

Οι Μητροπόλεις φτάνουν στο σημείο να διαμαρτύρονται για την κατρακύλα του ραδιοφωνικού σταθμού της Εκκλησίας της Ελλάδας -για τις... ανάγκες του οποίου μάλιστα βγήκε και δίσκος στις εκκλησίες της Πατρίδας- φαίνεται ξεκάθαρα λοιπόν πώς και... "στραβός είναι ο γυαλός και στραβά αρμενίζουμε".
----------------------------------------------------------------------------------

"Με μεγάλο ενδιαφέρον παρακολουθούμε τα νέα προγράμματα του σταθμού της Εκκλησίας της Ελλάδος, πολλά από τα οποία είναι αξιόλογα και έχουν ουσιαστικό περιεχόμενο.
Ο στόχος του «ανοίγματος στην κοινωνία» που ετέθη από τους υπευθύνους του ραδιοφωνικού σταθμού είναι ένας σημαντικός στόχος, ο οποίος φυσικά μας βρίσκει σύμφωνους - αφού «το απρόσληπτον και αθεράπευτον».
Ο στόχος όμως αυτός φαίνεται να επιτυγχάνεται με ορισμένες εκπομπές μόνον. Άλλες εκπομπές όχι μόνο δεν πραγματοποιούν άνοιγμα στην κοινωνία, όχι μόνον δεν προσλαμβάνουν την κοινωνία για να την Χριστοποιήσουν, να την εκκλησιαστικοποιήσουν και να την θεραπεύσουν, αλλά συσχηματίζονται με τον κόσμο και τα προβλήματα του.
Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας γιατί ο σταθμός της Εκκλησίας της Ελλάδος έφτασε σε σημείο να περνά θέσεις αντιορθόδοξες, αντιεκκλησιαστικές και κακόδοξες.
Με πόση προσοχή επιλέχθηκαν τα νέα πρόσωπα;
Με τι κριτήρια κόπηκαν αξιόλογες εκπομπές που υπήρχαν στο προηγούμενο πρόγραμμα;
Για ποιο λόγο κόπηκαν οι πολύ αξιόλογες και σημαντικές αντιαιρετικές εκπομπές «Εκκλησία και αιρέσεις» και«Σεμινάριο Ορθοδόξου Πίστεως»;
Από τις 126 ώρες που μεταδίδεται το πρόγραμμα εβδομαδιαίως, δεν κρίθηκε αναγκαίο να δοθούν 2 ώρες για διαφώτιση του πιστού και μη λαού για αιρέσεις, παραθρησκείες και καταστροφικές λατρείες;
Δεν γνωρίζουν οι αρμόδιοι ότι οι γνωστές αιρέσεις στην Ελλάδα σήμερα -χριστιανικές και παραχριστιανικές αιρέσεις, παραθρησκευτικές ομάδες και ομάδες ασυμβίβαστες με την ορθόδοξη πίστη-υπερβαίνουν τις 700;
Γιατί στερείται ο πιστός λαός της τόσο αναγκαίας σήμερα αντιαιρετικής ενημέρωσης;

Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για αυτά που ακούσαμε στο σταθμό της Εκκλησίας μας τις πρώτες δύο εβδομάδες του νέου προγράμματος.
Επιτρέπεται στο όνομα της δήθεν ανανέωσης να ακούμε την ακύρωση θεολογικών όρων, τη διαστρέβλωση δογμάτων, την επίθεση στην Ιερά Παράδοση;
Επιτρέπεται στο όνομα της δήθεν ανανέωσης να ακούμε στο σταθμό της Εκκλησίας για την εξίσωση του χαρίσματος της ιερωσύνης με τις τεχνικές και για την «παθολογική αρχαιολατρία» που διακατέχει δήθεν όσους προσπαθούν να διαφυλάξουν τη γλώσσα της Θείας Λατρείας;
Επιτρέπεται ο Σταθμός της Εκκλησίας να προβάλλει μαθήματα ψυχανάλυσης και σεμινάρια ανάπτυξης της αυτοεκτίμησης;
Πώς τολμά εκπομπή του Σταθμού της Εκκλησίας να ασχολείται με το ποιο ζώδιο κυριαρχεί κάθε μήνα, άλλη εκπομπή να μιλά για «ενέργειες» και άλλη εκπομπή να διαφημίζει φορέα για την προστασία του περιβάλλοντος ο οποίος προβάλλει οικολογικές ταινίες, ταοϊστικού όμως προσανατολισμού;
Πώς εδόθη εκπομπή στο Σταθμό της Εκκλησίας σε ψυχοθεραπευτή ο οποίος από ετών συνεργάζεται με ψυχοθεραπευτικό εργαστήριο το οποίο προωθεί το διαλογισμό, τη γιόγκα, την ολιστική «θεραπευτική» και αποκρυφιστικές μεθόδους «ψυχοθεραπείας»;
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το εν λόγω ψυχοθεραπευτικό εργαστήριο διοργάνωσε το Μάρτιο του 2009 ημερίδα με προσκεκλημένο από το εξωτερικό ψυχίατρο ο οποίος μεταξύ άλλων δίδαξε την «αξία» της γιόγκα, του διαλογισμού, του τάι τσι, του τσι-κουνγκ και στη συνέχεια καθοδήγησε διαλογισμό στον οποίο μετείχε το πολυπληθές ακροατήριο ψυχοειδικών καθώς και το μέλος της επιστημονικής επιτροπής της ημερίδας και νυν συνεργάτης του Σταθμού της Εκκλησίας.
Με ποιο δικαίωμα ο Σταθμός της Εκκλησίας πλανά τον πιστό λαό του Θεού; Απαντώντας σε παράπονα ακροατών, υπεύθυνος εκπομπής δήλωσε στον αέρα ότι «ο Σταθμός της Εκκλησίας δεν εκπροσωπεί την Εκκλησία».
Ποιον εκπροσωπεί τότε, αν δεν εκπροσωπεί την Εκκλησία; Μήπως κάποια αιρετική ομάδα;
Αυτά τα πράγματα είναι ανεπίτρεπτα, όταν μιλούμε για το Σταθμό της Εκκλησίας.
Αν ο σταθμός δεν εκπροσωπεί την Εκκλησία, τότε οφείλει να αλλάξει όνομα.
Αν εκπροσωπεί την Εκκλησία, τότε έχει χρέος να βαδίζει σύμφωνα με το ήθος και τα δόγματα της Εκκλησίας, κάνοντας φυσικά «άνοιγμα στον κόσμο» και όχι άνοιγμα σε κακοδοξίες και αιρέσεις.

Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Γλυφάδος"

Διαβάστε επίσης:
"Στρατός κατοχής" οι Έλληνες στην Ανατολική Θράκη
O Iερώνυμος κατέστρεψε τον τελευταίο πνευματικό σταθμό.
Προστάτης των Λαθρομεταναστών ΚΑΙ ο Καλαβρύτων Αμβρόσιος.
Αφελληνίσθηκε ο Ραδιοσταθμός της Εκκλησίας.
Εχουμε βγάλει στο σφυρί την πατρίδα μας.
Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους.
Αίρεση να μιλάς για την πατρίδα.





(Υπάρχει) ΙΣΟΝΟΜΙΑ; (Χριστιανών & Μουσουλμάνων)

του Γιάννη Κτιστάκι
ΛΕΚΤΟΡΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

Την 21η Μαΐου 2007 ο Μουφτής-Ιεροδίκης Ξάνθης δημοσιεύει την ακόλουθη «Ιερονομική άδεια γάμου παρθένος»:
«Η παρούσα είναι Ιερονομική άδεια με την οποία βεβαιώνεται ότι η Μπατζάκ..., Ελληνίδα υπήκοος, παρθένα, κάτοικος Νομού Ξάνθης, δεν έχει κανένα νομικό ή Ιερονομικό κόλλημα για να τελέσει τον γάμο της μετά του Έλληνος υπηκόου, κατοίκου Νομού Ξάνθης, Οτουςμπίρ..., ο οποίος την εζήτησε σε νόμιμο γάμο προς θεμιτή συμβίωση και ότι με βάση τα παραπάνω τελέστηκε ο γάμος του ενώπιον της Μουφτείας Ξάνθης.
Η εμπρόθεσμη Δωρεά αιτία λύσεως γάμου μόνο 61 λίρες χρυσές».
Τρεις μόλις μήνες μετά, την 20ή Αυγούστου 2007, ο ίδιος Μουφτής-Ιεροδίκης δημοσιεύει την απόφαση διαζυγίου των νεόνυμφων!
«Κατά τη συνεδρίαση της... προσήλθαν η Μπατζάκ... και ο Οτουςμπίρ... και αφού πήραν τον λόγο εξέθεσαν τα παρακάτω: εδώ και καιρό παρουσιάστηκαν έριδες και προστριβές στον γάμο μας και επειδή αυτός κλονίστηκε έντονα κρίναμε ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί πλέον η μεταξύ μας έγγαμη συμβίωση... Κατόπιν των παραπάνω το Ιερό Δικαστήριο της Μουφτείας Ξάνθης...
Αποφασίζει,
Κηρύσσει λυμένο τον γάμο μεταξύ της Μπατζάκ και του Οτουςμπίρ... και υποχρεώνει τον Οτουςμπίρ να καταβάλει τα μισά της εμπρόθεσμης Δωρεάς αιτία λύσεως του γάμου [σημ. 30,5 χρυσές λίρες]».
Με άλλα λόγια, ο Οτουςμπίρ νυμφεύτηκε την ανήλικη - «παρθένα» - Μπατζάκ και εντός διμήνου τη διέζευξε, πληρώνοντας 30,5 χρυσές λίρες.
Τούτο είναι σύμφωνο με τον Ιερό Ισλαμικό Νόμο (Σαρία) και συνηθέστατο στη Θράκη:
ο άντρας, αν πληρώσει τη «ρήτρα λύσης του γάμου» [=εμπρόθεσμη Δωρεά αιτία λύσεως γάμου] , απελευθερώνεται από τον γάμο (σχετική η υπ' αριθμ. 173/2000 Γνωμοδότηση Μουφτή Κομοτηνής), χωρίς να υποχρεούται σε διατροφή. Σύμφωνη με τον Ιερό Νόμο είναι και η τέλεση γάμων των ανηλίκων κοριτσιών, μέσω της ιερονομικής άδειας γάμου παρθένου.
Αν η Μπατζάκ δεν ήταν μουσουλμάνα Ελληνίδα αλλά χριστιανή, Ισραηλίτισσα ή άθεη Ελληνίδα, για να παντρευτεί έπρεπε να συνέλθει το Πρωτοδικείο Ξάνθης και να κρίνει αν συντρέχει στο πρόσωπο της σπουδαίος λόγος (π.χ., εγκυμοσύνη, άρθρο 1350, παρ. 2 του Αστικού Κώδικα). Ειδάλλως, η Μπατζάκ θα έπρεπε να αναμένει την ενηλικίωση της. Μετά δε την τέλεση του θρησκευτικού (χριστιανικού, ισραηλιτικού) ή πολιτικού γάμου θα έπρεπε να παρέλθει ένα τουλάχιστον έτος για να αιτηθούν η Μπατζάκ και ο Οτουςμπίρ, με κοινή συναίνεση, τη διάλυση του γάμου τους, η δε εκδίκαση της αίτησης από το Πρωτοδικείο Ξάνθης θα εξεταζόταν σε δύο συνεδριάσεις που θα απείχαν τουλάχιστον έξι μήνες, προκειμένου να εξασφαλιστεί μια ικανή περίοδος περίσκεψης των συζύγων ανάμεσα στην πρώτη και στη δεύτερη - καθοριστική - συνεδρίαση (άρθρο 1441 του Αστικού Κώδικα). Όταν δε χώριζαν, η Μπατζάκ θα δικαιούνταν μηνιαίας διατροφής (άρθρο 1442 του Αστικού Κώδικα).
Η Ελλάδα είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα που εφαρμόζει τη Σαρία, δηλαδή το δίκαιο του Ισλάμ για τους μουσουλμάνους πολίτες της: ο νόμος 147/1914, ο οποίος ακόμα διατηρείται σε ισχύ, ορίζει ότι, κατ' απόκλιση του Αστικού Κώδικα, η Σαρία διέπει την οικογενειακή κατάσταση (γάμος, διαζύγιο, διατροφή, επιτροπεία, κηδεμονία, ισλαμική διαθήκη, εξ αδιαθέτου διαδοχή) των ελλήνων μουσουλμάνων. Καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα, ούτε η Τουρκία, δεν επιτρέπει την υποκατάσταση του εθνικού (κοσμικού) δικαίου της από τους Ιερούς Κανόνες οιασδήποτε θρησκείας (π.χ. το βυζαντινό-ρωμαϊκό δίκαιο).
Ο αναχρονισμός αυτός, κατάλοιπο της θεοκρατίας και των δομών της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, έχει άμεσες αρνητικές συνέπειες στη ζωή των μουσουλμάνων γυναικών σαν την Μπατζάκ. Οι γονείς τους τις παντρεύουν πριν ενηλικιωθούν, ενώ ο Μουφτής-Ιεροδίκης δεν αναζητεί ποτέ την πραγματική βούληση τους. Άλλωστε, αρκετοί γάμοι συνάπτονται διά αντιπροσώπων (αντ' αυτών παρίσταται ο παππούς τους, ο θείος τους ή ο αδελφός τους).
Οι άντρες τους τις χωρίζουν μονομερώς και αναιτιολόγητα, με απόφαση του Μουφτή-Ιεροδίκη. Ο Μουφτής-Ιεροδίκης δεν επιδικάζει ποτέ διατροφή για τη διαζευγμένη σύζυγο. Η Σαρία υπαγορεύει την ανισομερή εξ αδιαθέτου διαδοχή: η θυγατέρα λαμβάνει το ήμισυ του κληρονομικού μεριδίου του υιού.
Το πλέον δε ανησυχητικό είναι η στάση των ελλήνων - τακτικών - δικαστών έναντι των ανωτέρω πρωτοφανών παραβιάσεων των δικαιωμάτων του ανθρώπου. Αν και ταγμένοι από τον νόμο 1920/1991 και, κατά μείζονα λόγο, από το Σύνταγμα στην προστασία των δικαιωμάτων του ανθρώπου, «κλείνουν τα μάτια» όταν οι αποφάσεις του Μουφτή-Ιεροδίκη έρχονται ενώπιον τους για την τελική επικύρωση. Για παράδειγμα, λίγους μήνες μετά τον γάμο και το διαζύγιο των Οτουςμπίρ και της Μπατζάκ το Μονομελές Πρωτοδικείο Ξάνθης έκρινε και τις δύο σχετικές αποφάσεις του Μουφτή-Ιεροδίκη σύμφωνες με το ελληνικό Σύνταγμα και τις κήρυξε εκτελεστές στην ελληνική επικράτεια (αριθμός απόφασης 343/5.11.2007)!
Η Ελλάδα είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα που έχει αναθέσει δικαιοδοτικά καθήκοντα στον Μουφτή: ο νόμος 1920/1991 (αντικατέστησε τον νόμο 2345/1920) αναθέτει στον εκάστοτε Μουφτή την υποχρεωτική εκδίκαση όλων των οικογενειακών διαφορών των ελλήνων μουσουλμάνων. Καμία άλλη χώρα, ούτε η Τουρκία, δεν έχει εμπιστευτεί την απονομή της δικαιοσύνης σε αξιωματούχο του Ισλάμ ή άλλης θρησκείας (στον «Ιεροδίκη»).
Τούτο σημαίνει ότι και να ήθελε η ανήλικη Μπατζάκ να απευθυνθεί στο Πρωτοδικείο Ξάνθης, όπως κάθε άλλη μη μουσουλμάνα Ελληνίδα, δεν μπορούσε: η δικαιοδοσία του Μουφτή-Ιεροδίκη επάνω της είναι υποχρεωτική (Άρειος Πάγος, απόφαση 1723/1980).
Παρά τα «κύματα» εκσυγχρονισμού και μεταρρυθμίσεων, και παρά την αντίθετη επιθυμία της μειονότητας, η Σαρία διατηρείται ακόμη στην Ελλάδα του 21ου αιώνα.
Η νομοτεχνική επεξεργασία της κατάργησης της υπάρχει ήδη στα αρχεία του Κοινοβουλίου («Πρόταση Νόμου για τη Ρύθμιση σχέσεων Πολιτείας και Εκκλησίας, θρησκευτικές ενώσεις και κατοχύρωση της θρησκευτικής ελευθερίας», Ολομέλεια Βουλής, 30.3.2006). Εκείνο που χρειάζεται είναι, πλέον, η πολιτική απόφαση για την αποκατάσταση της ισονομίας.
Πηγή: Εφημερίδα το "ΒΗΜΑ" της Κυριακής



Εορτολόγιο-6 Νοεμβρίου

ΛΕΟΝΑΡΔΟΣ (Λεονάρδος)
Πηγή:Εορτολόγιο


 
ΕπιστροφήTop