Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2010

Εορτολόγιο-1 Φεβρουαρίου

ΜΡΙΖΙΤ (Μριζίτ, Βrigit, Bridget, Brigid, Brigitta)
ΦΙΛΙΚΗΤΑΤΗ (Φιλικητάτη, Φιλικήτη, Φιλικήτα)
ΤΡΥΦΩΝΑΣ (Τρύφωνας, Τρύφων, Τρυφωνία)
Πηγή:Εορτολόγιο


Εορτολόγιο-31 Ιανουαρίου

ΕΥΔΟΞΙΑ (Ευδοξία, Ευδοξούλα, Δόξα, Δοξούλα)
ΚΥΡΟΣ (Κύρος, Κύρης)
Πηγή: Εορτολόγιο


Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2010

«Απέδρασε» από τη Γουριά ο ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ Παναιτωλίου

Ισοπαλία 1-1 με τον τοπικό Εθνικό.

Σε μια δύσκολη έδρα και απέναντι σε δυσκολοκατάβλητο αντίπαλο, ο ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ έδειξε πως οι κακές εμφανίσεις και η παράδοση άνευ όρων ανήκουν –μάλλον- στο παρελθόν.
Με νίκες συνέχισαν ο ΟΜΗΡΟΣ ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ και ο Γ.Ο. ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ, που ισοβαθμούν –για μία ακόμη αγωνιστική- στην 1η θέση του βαθμολογικού πίνακα, ενώ ο Άρης Αιτωλικού που τους ακολουθεί -και δείχνει να είναι ο μοναδικός διώκτης τους- ηττήθηκε από τη ΔΟΞΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ, που με τη σειρά της πέτυχε σημαντική νίκη στην προσπάθειά της να ξεφύγει από τη ζώνη των play out.
Επόμενος αγώνας για τον ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ με την ΕΝΩΣΗ ΕΥΗΝΟΧΩΡΙΟΥ, εντός έδρας, το Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2010.

Τα πλήρη αποτελέσματα (19η αγωνιστική)
ΕΘΝΙΚΟΣ ΓΟΥΡΙΑΣ - ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΟΥ….…1-1
ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΓΑΥΡΟΛ. - ΑΚΑΡΝΑΝΙΚΟΣ ΦΥΤΕΙΩΝ……...1-0
ΗΡΑΚΛΗΣ ΑΣΤΑΚΟΥ - Γ.Ο. ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ…………………...0-1
ΔΑΦΝΗ ΜΕΓΑΛΗΣ ΧΩΡΑΣ - ΟΜΗΡΟΣ ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ………0-2
ΔΟΞΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ – ΑΡΗΣ ΑΙΤΩΛΙΚΟΥ….………………….1-0
Α.Ε. ΕΥΗΝΟΧΩΡΙΟΥ – ΚΕΡΑΥΝΟΣ ΓΑΒΑΛΟΥΣ………………6-2
ΑΡΗΣ ΜΕΣΑΡΙΣΤΑΣ – ΑΡΑΚΥΝΘΙΑΚΟΣ ΠΑΠΑΔΑΤΩΝ ….0-3
ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ – ΑΛΥΖΙΑΚΟΣ ΜΥΤΙΚΑ………..1-0

Η Βαθμολογία (19η αγωνιστική)
1.. ΟΜΗΡΟΣ ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ ..............44…53- 20
2.. Γ.Ο. ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ....................44…39 -12
3.. ΑΡΗΣ ΑΙΤΩΛΙΚΟΥ .....................39…45 -10
4.. ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ ΑΝΤΙΡΙΟΥ...........36…36-25
5.. ΕΘΝΙΚΟΣ ΓΟΥΡΙΑΣ.....................33...20 -14
6.. ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΠΑΝΑΙΤ.............31...35-22
7.. ΕΝΩΣΗ ΕΥΗΝΟΧΩΡΙΟΥ.............29...50-36
8.. Α.Ε. ΑΡΑΚΥΝΘΙΑΚΟΣ.................29...26-21
9.. ΠΑΟ ΔΟΞΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ..........25...31-28
10. ΑΛΥΖΙΑΚΟΣ ΜΥΤΙΚΑ................22…28-34
11. ΗΡΑΚΛΗΣ ΑΣΤΑΚΟΥ..................19...31-35
12. ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΓΑΥΡΟΛΙΜ.........19...19-48
13. ΚΕΡΑΥΝΟΣ ΓΑΒΑΛΟΥΣ..............16....21-42
14. ΑΚΑΡΝΑΝΙΚΟΣ ΦΥΤΕΙΩΝ.........16...19-35
15. ΔΑΦΝΗ ΜΕΓΑΛΗΣ ΧΩΡΑΣ........13...27-46
16.ΑΡΗΣ ΜΕΣΑΡΙΣΤΑΣ.......................9...13 –61

**Περιοδικό "ΤΟ ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΟ", έκδοση των Παναιτωλιωτών Αθηνών-Πειραιώς, τα τεύχη σε pdF (για την ανάγνωση χρειάζεται Reader, Acrobat -ΕΔΩ- ή άλλος -ΕΔΩ-):
***** Εδώ το 33 τεύχος.
****
Εδώ το 29 τεύχος.
*** Εδώ το 25 τεύχος.
** Εδώ το 24 τεύχος.
* Εδώ το 21 τεύχος.


Εορτολόγιο-30 Ιανουαρίου

ΧΡΥΣΗ (Χρυσή)
ΑΥΡΑ (Αύρα)
ΜΑΥΡΟΣ (Μαύρος, Μαυρουδής, Μαυροειδής, Μαυρέτα)
ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ (Τριών Ιεραρχών)
Πηγή: Εορτολόγιο


Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2010

Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2010

Αναμεταδότης κι όχι κεραία κινητής τηλεφωνίας

στο Υδραγωγείο Παναιτωλίου.

Η υπόθεση ξεκίνησε από ένα post που δημοσιεύθηκε στο troktiko.blogspot.com. -(σχετικό link)- και έθετε μια σειρά από ερωτήματα σχετικά με την κεραία που είναι ευδιάκριτη και βρίσκεται στην κορυφή της δεξαμενής νερού, απ΄ όπου υδρεύεται το Παναιτώλιο.
Ο «αναγνώστης» όπως υπέγραφε, άφηνε σαφείς υπαινιγμούς για την την υπόληψη κάποιων στο Δήμο Θεστιέων, αλλά και για την «υγεία» του πόσιμου νερού στο Παναιτώλιο.
H απάντηση του Γραφείου –που μάλλον για δικηγορικό μας μοιάζει, παρά- Τύπου του Δήμου Θεστιέων που δημοσίευσε –και πάλι- το troktiko.blogspot.com -(σχετικό link)-, διευκρινίζει πως δεν πρόκειται για κεραία εταιρείας κινητής τηλεφωνίας, αλλά για αναμεταδότη ο οποίος είναι απαραίτητος για τη διασφάλιση των οπτικών επαφών μεταξύ τερματικών σημείων σε δημόσια και δημοτικά καταστήματα, και η τοποθέτησή του χρηματοδοτήθηκε από το 3ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στηρίξεως.
Το πρόγραμμα είχε την ονομασία «Ανάπτυξη Ευρυζωνικού Δικτύου τοπικής Πρόσβασης στους Δήμους Θεστιέων και Παραβόλας», και σαν σκοπό είχε την καλύτερη και ταχύτερη ηλεκτρονική σύνδεση και λειτουργία των δημοτικών υπηρεσιών.
Να ρωτήσουμε και μεις κάτι «για το καλό» που λένε.
Πραγματικά δεν κατάλαβε το «Γραφείο Τύπου» του Δήμου Θεστιέων, ότι ο «αναγνώστης» στο troktiko.blogspot.com, δεν γράφει ότι πληρώσατε 4.000,00 €;
Σαφώς γράφει ότι –πιθανόν- εισπράττει κάποιος 5.000,00 € ως ετήσιο μίσθωμα για την τοποθέτηση της –υποτίθεται- κεραίας κινητής τηλεφωνίας.
Tέλος, όταν γίνονται τέτοιας μορφής έργα –που θα δημιουργήσουν περίεργες σκέψεις σε πονηρά μυαλά- καλό είναι να υπάρχει εξ αρχής ανακοίνωση για να μην τρέχουμε ύστερα να μαζέψουμε το «χυμένο γάλα».


Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2010

Εορτολόγιο-26 Ιανουαρίου

ΞΕΝΟΦΩΝ (Ξενοφών, Ξενοφώντας, Φώντας, Φόντας, Φόνης, Ξενοφωντία, Ξενοφωντίνα, Ξενοφούλα, Ξενοφώντη, Ξένια)
Πηγή: Εορτολόγιο


Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2010

Επεκτατική η πολιτική των Σκοπίων

δηλώνει σε συνέντευξη ο Meduh Thaci.

Μας «μετράνε». Γενικώς δηλαδή, μας «μετράνε». Ο Meduh Thaci – ο ηγέτης των Αλβανών και πρόεδρος του αντιπολιτευόμενου Δημοκρατικού κόμματος της Πρώην Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας- σε συνέντευξη στον τηλεοπτικό σταθμό Alsat, ρωτήθηκε για την ονομασία των Σκοπιών και απάντησε:
«Πιστεύω ότι η Ελλάδα έχει πλήρες δίκιο που επέβαλε εμπάργκο στην επεκτατική πολιτική της κυβέρνησης των Σκοπίων και το πρόβλημα θα βρει οριστική λύση μόνο σε περίπτωση υποχώρησης των Σλαβομακεδόνων.
Οι Έλληνες ούτε που το σκέπτονται να κάνουν παραχωρήσεις. Θα πρέπει να διευκρινίσουμε και κάτι άλλο, για το οποίο για μεγάλο διάστημα υπήρχε απόπειρα απόκρυψης, ότι δηλαδή πρόβλημα αποτελεί μόνο η ονομασία του κράτους.
Όχι, πρόβλημα είναι και η ταυτότητα. Οι Έλληνες ποτέ δεν θα δεχθούν να ζει δίπλα τους μια ομάδα ανθρώπων που τείνουν να οικειοποιηθούν τα πάντα»….
Έτσι λέει ο Thaci και μένει να διερευνηθεί τι ακριβώς πιστεύει. Δεν ξέρει ότι αυτά είναι για άλλους λαούς, πολεμοχαρείς, αιμοδιψείς και αιμοβόρους;
Οι δικοί μας ηγέτες είναι Ευρωπαίοι και πολιτισμένοι. Μέχρι ιθαγένεια θα δώσουν σε όλους τους Ασιάτες. Η μαλακία των Σκοπιανών είναι πως δεν αποφασίζουν να ζητήσουν Ελληνική υπηκοότητα. Θα τους τη δίνανε με χαρά και θα τους περιποιούσαν ιδιαίτερες τιμές, οι πολιτικοί ταγοί μας. Ψηφοφόρους χρειάζονται για τα μαντριά τους. Για Έλληνες γενικώς δεν θέλουν να ακούνε, οπότε υπάρχει ενότητα απόψεων, Ελλήνων πολιτικών και Σκοπιανών.
Προφανώς ο Thaci, με την εμπειρία των «Τσάμηδων» και των διεκδικήσεων τους από την Ελληνική πολιτεία, δοκιμάζει την αντοχή και την αποφασιστικότητα της εξουσίας αυτού του τόπου.
Νομίζει ο τύπος ότι οι δικοί μας είναι έτοιμοι για μάχη; Ούτε μυρουδιά από μπαρούτι στον αέρα δεν θέλουν να οσμίζονται. «Πάρτε τα όλα, πάρτε τα βάλτε φωτιά και κάψτε τα» είναι η φιλοσοφία τους, προκειμένου οι ίδιοι να περνάνε καλά.



«Ατρόμητος» ο ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ Παναιτωλίου

νίκησε το Αντίρριο με 4-1.

Δεύτερη στη σειρά νίκη για τον Ολυμπιακό στο Παναιτώλιο. Αυτή την Κυριακή ήταν ο Ατρόμητος Αντιρρίου που γνώρισε τη δύναμη της έδρας, στην οποία και υποτάχθηκε με σκορ 4-1.
Ο Ολυμπιακός ήταν καλλίτερος σε όλη τη διάρκεια του αγώνα και δίκαια έφτασε στη νίκη. Αλλοπρόσαλλη σε αγωνιστική συμπεριφορά η ομάδα του ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΟΥ, δείχνει ικανή για το καλλίτερο και το χειρότερο, υποβάλλοντας σε συνεχή σκωτσέζικα ντους τους οπαδούς της.
Με νίκες συνέχισαν ο ΟΜΗΡΟΣ ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ και ο Γ.Ο. ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ, που ισοβαθμούν στην 1η θέση του βαθμολογικού πίνακα, καθώς και ο Άρης Αιτωλικού που τους ακολουθεί και που έμεινε μοναδικός διώκτης τους.
Ο ΕΘΝΙΚΟΣ ΓΟΥΡΙΑΣ συνεχίζει την πετυχημένη αγωνιστική του πορεία στο εφετινό πρωτάθλημα, αποτελώντας την ευχάριστη έκπληξη, ενώ απόλυτα καταδικασμένος να υποβιβασθεί είναι ο άλλοτε κραταιός ΆΡΗΣ ΜΕΣΑΡΙΣΤΑΣ.
Τον δρόμο του υποβιβασμού ακολουθεί και η ΔΑΦΝΗ ΜΕΓΑΛΗΣ ΧΩΡΑΣ, ενώ μάχη γίνεται από τους ΑΛΥΖΙΑΚΟ ΜΥΤΙΚΑ και ΔΟΞΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ, να αποφύγουν την περιπέτεια.

Τα πλήρη αποτελέσματα (18η αγωνιστική)
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΟΥ –ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ ΑΝΤΡΡ….…...4-1
ΑΚΑΡΝΑΝΙΚΟΣ ΦΥΤΕΙΩΝ – ΑΛΥΖΙΑΚΟΣ ΜΥΤΙΚΑ……..………1-0
Γ.Ο. ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ- ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΓΑΥΡΟΛΙΜΝΗΣ…………..5-0
ΟΜΗΡΟΣ ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ –ΗΡΑΚΛΗΣ ΑΣΤΑΚΟΥ……………………5-2
ΚΕΡΑΥΝΟΣ ΓΑΒΑΛΟΥΣ - ΕΘΝΙΚΟΣ ΓΟΥΡΙΑΣ………………………1-2
ΔΑΦΝΗ ΜΕΓΑΛΗΣ ΧΩΡΑΣ ΔΟΞΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ….……………….1-6
ΑΡΑΚΥΝΘΙΑΚΟΣ - Α.Ε. ΕΥΗΝΟΧΩΡΙΟΥ………………………………1-1
ΑΡΗΣ ΑΙΤΩΛΙΚΟΥ - ΑΡΗΣ ΜΕΣΑΡΙΣΤΑΣ……………………………..5-0

Η Βαθμολογία (18η αγωνιστική)
1.. ΟΜΗΡΟΣ ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ ..............41…51- 20
2.. Γ.Ο. ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ....................41…38 -12
3.. ΑΡΗΣ ΑΙΤΩΛΙΚΟΥ ......................39…45 -14
4.. ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ ΑΝΤΙΡΙΟΥ...........33…35-25
5.. ΕΘΝΙΚΟΣ ΓΟΥΡΙΑΣ.....................32...19 -13
6.. ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΠΑΝΑΙΤ.............30...34-21
7.. ΕΝΩΣΗ ΕΥΗΝΟΧΩΡΙΟΥ.............26...44-34
8.. Α.Ε. ΑΡΑΚΥΝΘΙΑΚΟΣ..................26...23-21
9.. ΑΛΥΖΙΑΚΟΣ ΜΥΤΙΚΑ..................22…28-33
10. ΠΑΟ ΔΟΞΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥ.........22...30-28
11. ΗΡΑΚΛΗΣ ΑΣΤΑΚΟΥ..................19...31-34
12. ΚΕΡΑΥΝΟΣ ΓΑΒΑΛΟΥΣ..............16...19-36
13. ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ΓΑΥΡΟΛΙΜ..........16...18-48
14. ΑΚΑΡΝΑΝΙΚΟΣ ΦΥΤΕΙΩΝ.........16...19-34
15. ΔΑΦΝΗ ΜΕΓΑΛΗΣ ΧΩΡΑΣ........13...27-44
16.ΑΡΗΣ ΜΕΣΑΡΙΣΤΑΣ.......................9...13 –58

**Περιοδικό "ΤΟ ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΟ", έκδοση των Παναιτωλιωτών Αθηνών-Πειραιώς, τα τεύχη σε pdF (για την ανάγνωση χρειάζεται Reader, Acrobat -ΕΔΩ- ή άλλος -ΕΔΩ-):
***** Εδώ το 33 τεύχος.
****
Εδώ το 29 τεύχος.
*** Εδώ το 25 τεύχος.
** Εδώ το 24 τεύχος.
* Εδώ το 21 τεύχος.


Εορτολόγιο-25 Ιανουαρίου

ΓΡΗΓΟΡΗΣ (Γρηγόρης, Γρηγορία, Γρηγόριος, Γόλης)
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ (Μαργαρίτα)
Πηγή: Εορτολόγιο


Εορτολόγιο-24 Ιανουαρίου

ΖΩΣΙΜΑΣ (Ζωσιμάς, Ζωσιμίνα)
ΞΕΝΗ (Ξένη, Ξένια, Ξένος, Ξένιος)
ΦΙΛΩΝΑΣ (Φίλωνας, Φίλων)
Πηγή: Εορτολόγιο


Εορτολόγιο-23 Ιανουαρίου

ΑΓΑΘΑΓΓΕΛΟΣ (Αγαθάγγελος, Αγαθαγγέλα, Αγαθαγγέλη)
ΔΙΟΝΥΣΗΣ (Διονύσιος, Νύσης, Διονύσης, Νιόνιος, Διονυσία, Διονυσούλα, Νύσα, Ντένης, Ντενίζ, Σίσσυ)
Πηγή: Εορτολόγιο


Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2010

Εορτολόγιο-22 Ιανουαρίου

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ (Αναστάσιος, Αναστασία, Τάσος)
ΤΙΜΟΘΕΟΣ (Τιμόθεος, Τίμος, Τιμάς, Τίμης, Τιμοθέα, Τιμοθέη, Τίμα, Τίμη, Θέος, Θέα, Θέη)
Πηγή: Εορτολόγιο


Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2010

Εορτολόγιο-21 Ιανουαρίου

ΑΓΝΗ (Αγνή, Αγνούλα)
ΕΥΓΕΝΙΟΣ (Ευγένιος, Ευγένης)
ΠΑΤΡΟΚΛΟΣ (Πάτροκλος, Πατρόκλειος, Πατροκλέας, Πατροκλής, Πατρόκλεια, Πατροκλά, Πάτρα, Πατρούλα)
ΜΑΞΙΜΟΣ (Μάξιμος, Μάξιμη, Μάξιμα, Μαξιμος, Μαξιμη, Μαξιμα)
ΝΕΟΦΥΤΟΣ (Νεόφυτος, Νεοφυτία, Νεοφύτη)
Πηγή: Εορτολόγιο



Εορτολόγιο-20 Ιανουαρίου

ΕΥΘΥΜΙΟΣ (Ευθύμιος, Ευθύμης, Θύμιος, Θέμης, Ευθυμία, Ευθυμούλα)
ΘΥΡΣΗ (Θύρσος, Θύρσης, Θύρσα, Θύρση)
ΦΑΒΙΑΝΟΣ (Φαβιανός)
Πηγή: Εορτολόγιο


Εορτολόγιο-19 Ιανουαρίου

ΕΥΦΡΑΣΙΑ (Ευφρασία, Ευφρασίτσα)
ΜΑΚΑΡΙΟΣ (Μακάριος, Μακάρης, Μακαράς, Μακαρία, Μακάρω, Μακαρίτσα, Μακαρούλα)
Πηγή:Εορτολόγιο


Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2010

Ο -τζάμπα μάγκας- βουλευτής της Ν.Δ. Τραγάκης

κάνει αντιπολίτευση στον εαυτό του.

Ο βουλευτής της ΝΔ στη Β' Πειραιά και γραμματέας της κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματος Γιάννης Τραγάκης, σε συνέντευξη του στο Δημοτικό Ραδιοφωνο του Πειραιά ΚΑΝΑΛΙ 1, ζήτησε την παραίτηση της Δραγώνα από το Υπουργείο Παιδείας, χαρακτηρίζοντας το βιβλίο της "εξευτελιστικό για το έθνος και χειρότερο από αυτό της Ρεπούση".
Στους Έλληνες είναι αδιάφορο, ποιό βιβλίο είναι χειρότερο.

Όμως ο απίστευτος σε εμφάνιση και συμπεριφορά Τραγάκης είναι από τους τελευταίους που μπορούν να μιλήσουν για το βιβλίο της Ρεπούση, καθώς υποστήριζε την κυβέρνηση που το εισήγαγε στα ελληνικά σχολεία.

Και να μην μας περνάει για ηλίθιους ο Τραγάκης και οι συνάδελφοι του πολιτικάντηδες, που από τη θέση της αξιωματικής αντιπολιτεύσεως το «παίζουν» -εκ του ασφαλόυς και απολύτως ανώδυνα- "πατριώτες", ενώ όταν έρχονται στην εξουσία σύρονται στα πόδια και εφαρμόζουν το πρόγραμμα της κομμουνιστικής Αριστεράς.



Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2010

Εορτολόγιο-18 Ιανουαρίου

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ (Αθανάσιος, Αθανασία, Θανάσης, Νάσια, Νάνσυ, Νάσος, Θανάσος, Θανασάκης, Σάκης, Θάνος, Θανασία, Θανασούλα, Σούλα, Νάσα, Αθανασιος)
ΘΕΟΔΟΥΛΑ (Θεόδουλος, Θεοδούλιος, Θεοδούλης, Θεόδουλη, Θεοδουλία, Θεοδούλα, Θεοδούλη)
ΚΥΡΙΛΛΟΣ (Κύριλλος, Κυριλλία, Κυρίλλα, Κυρίλλη)
Πηγή: Εορτολόγιο


Το "ΡΕΣΑΛΤΟ" και ο μύθος για την "πατριωτική" αριστερά

"καλό το παραμύθι(τους), αλλά δεν έχει δράκο".

Πολύς λόγος γίνεται τελευταία και χύνεται πολύ μελάνι για την πατριωτική αριστερά και το ρόλο του περιοδικού "ΡΕΣΑΛΤΟ" στη διαμόρφωση αυτού του ρεύματος. Οι άνθρωποι του «ΡΕΣΑΛΤΟ» βρίσκονται σε ΣΚΟΠΙΜΗ ιδεολογική σύγχυση. ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ να ΕΙΣΑΙ ΜΑΡΞΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ, ή ΜΑΡΞΙΣΤΗΣ ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ, ή ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ ΜΑΡΞΙΣΤΗΣ.
Ο Μαρξ το γράφει καθαρά στο «Κομμουνιστικό Μανιφέστο» (σχετικό link):
«Κατηγορήθηκαν οι κομμουνιστές ότι θέλουν τάχα να καταργήσουν την πατρίδα, την εθνότητα. Οι εργάτες δεν έχουν πατρίδα. Δεν μπορεί να τους πάρεις αυτό που δεν έχουν».
Και λίγο παρακάτω:
«Οι εθνικοί χωρισμοί και οι εθνικές αντιθέσεις ανάμεσα στους λαούς εξαφανίζονται όλο και περισσότερο ... Η κυριαρχία του προλεταριάτου θα τους εξαφανίσει ακόμα πιο πολύ».
Πόσο πιο ξεκάθαρος να γίνει για τις απόψεις του;
Μόνο στην Ελλάδα που κυριαρχεί πνευματικώς εδώ και δεκαετίες η μαρξιστική Αριστερά σε όλες τις παραλλαγές (σταλινική, ρεφορμιστική, σοσιαλιστική κ.α.) και οι «αντίπαλοί» της αρνούνται να την αντιμετωπίσουν ιδεολογικώς, θα μπορούσαν να γίνουν πιστευτές απόψεις συγκερασμού του Μαρξισμού με τον Πατριωτισμό.
Όχι μόνον αυτή ήταν η ιδεολογία των μαρξιστών, αλλά το ζήτημα αυτό υπήρξε και κεντρικό σημείο σκληρής αντιπαραθέσεως μεταξύ των μαρξιστών και των αναρχικών.
Στο «οι προλετάριοι δεν έχουν πατρίδα» του Μαρξ, απάντησε ο ηγέτης των αναρχικών Μιχαήλ Μπακούνιν, λέγοντας ότι:
"Οι προλετάριοι έχουν πατρίδα, κράτος δεν έχουν".
Φυσικά αυτά τα "αγνοούν" οι σημερινοί «αναρχικοί» - κουκουλοφόροι και παρακρατικά τσιράκια της Νέας Τάξης - «χρήσιμοι ηλίθιοι», όργανα του νεοταξικού καπιταλιστικού εθνομηδενισμού της διεθνούς εξουσίας, αυτοί οι υποτίθεται πολέμιοι του καπιταλισμού...
Συγκεκριμένα, ο Μπακούνιν έγραψε μεταξύ άλλων ότι:
«Το κράτος δεν είναι πατρίδα. Είναι η αφαίρεση, ο μεταφυσικός, μυστικιστικός, νομικός μύθος της πατρίδας. Οι προλετάριοι έχουν πατρίδα. Οι λαϊκές μάζες όλων των χωρών αγαπούν βαθιά την πατρίδα τους. Αυτή ειναι μια φυσική, αληθινή αγάπη. Ο πατριωτισμός του λαού δεν είναι ιδέα αλλά γεγονός. Ο πολιτικός πατριωτισμός, η αγάπη του κράτους είναι η εκφυλισμενη μέσω απατηλής αφαιρέσεως έκφραση αυτής της αγάπης προς όφελος της εκμεταλλεύτριας μειοψηφίας... Η πατρίδα αντιπροσωπεύει το αδιαφιλονίκητο κι ιερό δικαίωμα κάθε ανθρώπου,ομάδας ανθρώπων, ενώσεων, κοινοτήτων, περιοχών, να ζουν, να σκέφτονται, να θέλουν και να δρουν κατα τον τρόπο τους που γεννήθηκε σαν αποτέλεσμα της μακρόχρονης ιστορικής εξέλιξης. Υποκλίνομαι λοιπον μπρος στην παράδοση και την ιστορία των λαών γιατί είναι το αίμα και η σάρκα, η σκέψη και η θέληση κάθε λαού. Γι' αυτό, ειλικρινά, είμαι ο πατριώτης όλων των καταπιεσμένων πατρίδων. Είμαι πατριώτης και διεθνιστής ταυτόχρονα.»
Όπου μιλάει ο Μπακούνιν, ενάντια στον πατριωτισμό εννοεί την κρατική ιδεολογία και το συνδυάζει με την έννοια και την ισχύ του κράτους. Ο ίδιος ήταν Πανσλαβιστής, όπως έγραψε και ο Μαρξ ενώ ο Μπακούνιν κατηγορούσε τον Μαρξ ότι ήταν Γερμανός εθνικιστής.
Στο ίδιο πνεύμα με τα παραπάνω είναι και και ο λόγος του Άρη Βελουχιώτη στη Λαμία (σχετικό link). (Ασχέτως των πολιτικών λαθών, των εγκλημάτων του και της εξαρτήσεώς του από το ΚΚΕ, μέχρι την τελική -μεταξύ τους- ρήξη)
Η εθνικιστική ιδεολογία προτάσσει την Πατρίδα και το Έθνος έναντι του κράτους, με την βασική διαφορά ότι θεωρεί αναγκαίο το κράτος ως υπηρέτη και όχι εξουσιαστή του (διαχρονικού) Έθνους. Κλασσικά για το θέμα είναι τα κείμενα του Ίωνα Δραγούμη «Το κράτος» στο «Ελληνικός Πολιτισμός», ή το 70ό άρθρο του Ιωάννη Μεταξά στην «Καθημερινή».
Οι σημερινοί προοδευτικάριοι αριστεροί και νεοφιλελεύθεροι εθνομηδενιστές έρχονται σε ευθεία αντίθεση με όλα τα παραπάνω, με τον εθνικισμό αλλά και με τον αναρχισμό του Μπακούνιν, διότι θεωρούν το έθνος ιδεολογική κατασκευή του κράτους, την πατρίδα απλώς οικόπεδο προς εκμετάλλευση από τους χωρίς ρίζες ιδιοκτήτες - άχρωμους πληθυσμούς, η δε αντίθεσή τους στο εθνικό κράτος εμπεριέχει την πολιτική επιδίωξη της καταργήσεως των εθνών, τα οποία θεωρούν δημιουργήματα των κρατών και όχι της απελευθερώσεώς τους όπως επεδίωκε ο Μπακούνιν.
Απλώς οι σημερινοί «αναρχικοί» γίνονται -με τη θέλησή τους ή χωρίς- πειθήνια όργανα του διεθνούς καπιταλισμού!
 
ΕπιστροφήTop